Dobrodošao, posetioče! [ Registracija | Prijavi se

Objavi oglas

Kako se zdravo hraniti?!

Ishrana, Zdravlje 03/11/2014

Da ne biste bili gojazni i imali problema sa raznim bolestima čija je debljina samo propratni efekat, veoma je važna pravilna i izbalansirana ishrana. U nastavku slede neke od najvažnijih smernica koje će Vam pomoći u zdravom izboru namirnica za Vaš dnevni obrok.

Veoma je važno da Vaš obrok čini raznovrsna hrana, jer ćete time dobiti sve nutrijente koji su neophodni za pravilno funkcionisanje Vašeg organizma. To pre svega uključuje:

  • različito voće i povrće
  • žitarice, preporuka je jesti žitarice od integralnog zrna
  • ribu, crveno mesto, a kao alternativa možete jesti i mahunarke i orašaste plodove
  • mlečne proizvode sa manje masnoće
  • pijte minimum 1.5 litara vode. Vodu nikako nemojte piti u toku jela, niti sat vremena posle jela. Izbacite gazirana pića 
  • smanjite hranu koja sadrži zasićene masnoće
  • izbegavajte hranu koja je mnogo slana
  • smanjite konzumiranje alkohola na minimum
  • izbegavajte slatkiše, tj. konzumirajte hranu koja sadrži umerene količine šećera
  • bar 2 puta nedeljno bavite se fizičkom aktivnošću. 

Od velike je i važnosti da Vaš obrok sadrži dovoljnu količinu ugljenih hidrata, belančevina i vitamina. Zato uvek kombinujte hleb, testeninu, žitarice, voće ili povrće sa mesom ili mlečnim proizvodima. Umesto slatkiša možete jesti smokve, urme, suve šljive, suvo grožđe, jagode... Za doručak možete jesti žitarice sa nemasnim jogurtom. Za sve vrste namaza koristite nezasićene namaze i ulja.

Kako se zdravo hraniti? Zdrava ishrana podrazumeva i zdrav odnos prema životu. Osim pravilne ishrane i unosa različitog voća i povrća, mesa, manje masnih mlečnih proizvoda, potrudite se da vodite jedan fizički zdrav način života, koji pre svega podrazumeva i zdrav san i fizičku aktivnost.

Odraslom čoveku je dovoljno, osim kada je bolestan ili iscrpljen oko 8 sati sna. Preporuka je da se ide na spavanje do 22:30 h. Bar dva sata pre spavanja ne preporučuje se unos bilo kakve hrane, osim tečnosti.

Sve u svemu, potrebno je samo malo Vaše dobre volje i truda, a za uzvrat imaćete kvalitetan i zdrav način života, osećaj lakoće u organizmu i životnu energiju koja nam je svima danas tako potrebna .

Nema tagova

  

Sponzorisani oglasi

Ostavite komentar