Welcome, visitor! [ Register | Login

Post an Ad

Internet oglašavanje ili oglasi u novinama?

Razno 18/06/2011

Mali oglasi su oblik oglašavanja koji je karakterističan za novine, ali i za internet sajtove i druga izdanja koja se mogu ili prodavati ili deliti besplatno. Oglasi u novinama su obično kratki, jer se naplaćuju po broju reči, dok onlajn mali oglasi mogu biti dosta duži.

Publikacije koje štampaju vesti ili druge informacije često imaju sekcije namenjene za male oglase, a takođe postoje i publikacije koje sadrže samo reklame. Oglasi su grupisani u kategorije ili klase kao što su “telefoni”, “kućni aparati”, a “usluge” itd.

Mali oglasi su znatno jeftiniji od velikih reklamnih banera koje koriste preduzeća, i uglavnom su postavljeni od strane privatnih lica koji žele da neku pojedinačnu stvar prodaju, kupe ili razmene.

Internet oglasi se mogu  pretraživati, za razliku od štampanog materijala, i često imaju tendenciju da budu lokalni. Mnoge kompanije se fokusiraju pre svega na svoj grad ili regiona.

Po statističkim informacijama iz 2003. godine, tržište oglašavanja u Sjedinjenim Američkim Državama je bilo obima 15.9 milijardi dolara (novine) i 14,1 milijardi dolara (online oglašavanje).Svetsko tržište za male oglasi 2003 procenjeno je na preko 100 milijardi dolara.

Kao što se može i pretpostaviti, prihod od klasičnog novinskog oglašavanja je u stalnom padu, dok  tržište internet oglašavanja raste.

Žalosna je istina da većina firmi u Srbiji još uvek nema ni najmanju predstavu o tome koliko koristi mogu imati od oglašavanja na internetu na pravi način. Vlasnici firmi će i danas radije uložiti nekoliko stotina, pa i hiljada evra da plate reklamu u časopisu koji izlazi jednom ili dvaput mesečno, pre nego će isti novac uložiti u onlajn kampanju koja bi im višestruko mogla vratiti uloženo.

No Tags

  

Sponsored Links

Leave a Reply